Wednesday, June 23, 2010

RAja buAH.......................durian.....

Dengar saja DURIAN semua terbayang buah yang banyak duri...isi yang kuning macam gigi yang tak pernah bergosok.......fuhhh!!!! nikmatnya dunia dengan haruman yang cukup power........aku yang bertugas kat kawasan yang agak pedalaman sikit ni agak bersyukur kerana di tempat aku ni boleh la juga dikategorikan sebagai syurga buah-buahan tempatan.....kalau setakat durian, rambutan, langsat,cempedak ni tiap-tiap hari ada je rezeki mencurah.........tak pernah putus sampai habis semua demam.....sakit tekak, selsema kerana asyik makan buah-buahan ni....
Kali ni aku sebenarnya nak cerita pasal raja buah...DURIAN..........Semua orang tahu durian ni raja buah kan??? cukup hebat, tak bole nak lawan..tapi pernah tak kita lihat nasib si raja buah ni.....kalau bilangannya terlalu banyak.....takde harga langsung, tengok kat tempat aku sudah.......tuan-tuan buah ni pakat sedekah je kat sapa-sapa yang kenal......Apakah sudah tidak ada alternatif untuk nak menjual buah durian ni kat tempat yang ada permintaan tinggi???? Sedih juga la tengok nasib raja buah ni......busuk camtu je.....
Tapi nasib durian ni kira ok la juga sebab kalau isi yang buruk, masam tu ada juga gunanya....jadi TEMPOYAK..........sempoi juga tu......Yang paling best nyer ada juga orang kat tempat aku ni makan biji durian.....direbusnya biji tu kemudian makan...dahsyat betul la.....tak pernah aku jumpa lagi.....sekurang-kurangnya dapat juga la ilmu baru........kalau nak makan lagi mai la kat SIK, Kedah................durian power dok tunggu!!!!!!!!

8 comments:

Anonymous said...

Huwaaaaa...tahun nih xdapt raso durian sik...

Anonymous said...

Sorry la zam..aku x makan durian.....huhuhuuu durian buat aku sakit kepala.

SUPERMISAI BEST said...

rugi la jadi melayu klu x makan durian

Adit Zulfatah said...

seronoknya makan durian......minta sebiji.. pakai pos laju...

chewawa said...

uii, kt rumah akak ada 2 hantu durian sorang bapak durian, sorang lg anak durian hehehe..klu jumpa durian ...x hingat dunia..tp durian kt sini mahai la..macam makan kt hotel tu mahainya huhuhu..

SUPERMISAI BEST said...

haaaa...sy bole jd agen durian......sik mari nyer....

nana said...

kat penang ada durian udang merah...pnah dengaq?hmm...nak try,silalah ke balik pulau

Adit Zulfatah Adit Sufian said...

isk isk isk

Post a Comment