Friday, June 4, 2010

IsRAel...........

Pagi tadi masa aku tengok siaran MHI berkaitan dengan kekejaman Israel, aku betul2 tertarik dengan pandangan Ustaz Zahazan mengenai kajian beliau mengenai Israel, Yahudi dan Zionis.......Menurut beliau, kekuatan dan keangkuhan Israel sekarang ini adalah kerana persediaan yang telah lama dilakukan serta yang paling penting ialah perpaduan di kalangan Yahudi itu sendiri..Maka tidak hairanlah mengapa bangsa Yahudi ini walaupun bilangan mereka sedikit, tetapi mereka mampu untuk menguasai dunia....HEBAT KAN???
Anak2 yahudi ini telah dididik semenjak dari dalam perut ibu mereka lagi....mereka didedahkan dengan rakaman pelbagai bahasa di dunia, ilmu2 matematik dan sebagainya sebagai persediaan untuk menjadi bangsa yang terhebat...........anak2 kecil yang bersekolah pula telah diajar serta diasuh bahawa bangsa mereka adalah bangsa yang paling tinggi martabatnya......bangsa2 lain yang ada hanyalah binatang tunggangan mereka saja............jadi tidak hairanlah apabila anak2 ini besar dan menjadi pemimpin, keangkuhan mereka menjadi warisan turun-temurun....................
PERSOALANNYA...adakah kita didedahkan dengan budaya sedemikian?????? bukan la maksud aku nak jadi angkuh, tapi macamana nak jadi bangsa dan agama yang hebat.......tak payah la tengok sampai tahap dunia, tengok dalam negara kita sudahlah............anak2 kita sekarang ini banyak didedahkan dengan pelbagai jenis hiburan.....MALAYSIAN IDOL LAH, AKADEMI FANTASIA LA, MENTOR LA....tu yang jadi panduan kita....kita bangga bila anak2 kecil kita pandai menyanyi, beraksi seperti artis di atas pentas........tak banyak yang bangga bila anak2 nk jadi ustaz ke, professor ke.........KENAPA??KENAPA??KENAPA?? Di manakah silapnya???????????
Wahai pembaca yang aku hargai........MARILAH kita sampaikan mesej kepada yang lain, perpaduan, ilmu, kelangsungan bangsa itu cukup penting untuk mengelakkan kita ditindas.......bukti dah ada.....yahudi yang sikit mampu kuasai pelbagai bidang di dunia ni........kita yang banyak ni boleh tengok, simpati dan menangis jela.............

No comments:

Post a Comment