Wednesday, June 2, 2010

ApA dAh JAdi???????????



Aku percaya sekarang ni semua orang tengah membuak2 kemarahan kepada Israel Jahanam yang telah menyerang kapal bantuan kemanusiaan, membunuh masyarakat antarabangsa yang menyokong usaha ni di tengah perairan antarangsa.......nampak tak betapa angkuhnya Israel, mungkin dia rasa dunia ni dia yang punya, buat apa pun, sapa tak boleh nak ambil tindakan ke atas mereka........Apa2 pun aku respect habis kat depa ni.....sikit pun tak takut, bersemangat nak bantu orang lain walaupun nyawa sendiri terancam.....kenapa aku tak mendapat peluang sebegini???????
Persoalannya sekarang ini, adakah kita tidak pernah belajar apa yang telah dilakukan oleh negara jahanam ini terhadap masyarakat Palestin??? Dia ada peduli ke apa yang orang cakap kat dia??? Pernah ke dia setuju dengan rundingan sekiranya tiada kepentingan terhadap negara dia.......TAKDE KAN?????????? Habis tu yang kita dok terhegeh2 nak pergi berbincang dengan dia buat pe????
Satu lagi, bila jadi perkara camni, apa yang masyarakat, negara ISLAM boleh buat?????
takde apa juga kan????? yang kita bole buat.......BANTAHAN, BOIKOT, TUNJUK PERASAAN BAKAR BENDERA ISRAEL...............adakah dengan cara ini rakyat Palestin dapat bantuan, dapat makan, dapat ubat.............cam aku ni pun, tak dapat nak buat apa juga, hanya air mata je yang dapat aku kirimkan......kalau depa bole minum takpe la gak.....aku pun tak berdaya, mungkin melalui penulisan ini, akan tergerak satu alternatif untuk membantu masyarakat Palestin yang tertindas di negara sendiri.
AYUH....BANGUNLAH......umat Islam di seluruh dunia....kenapa kita masih berdiam diri??????kenapa kita masih belum bersatu?????kenapa kita masih bersengketa sesama agama?????kenapa kita masih berbunuhan sesama sendiri????? kita adalah antara penganut agama yang terbesar di dunia ini....tetapi kenapa kita tak berdaya???kenapa kita terlalu lemah???kenapa?kenapa?kenapa????????????
cuba kita imbas kembali, bagaimana Allahyarham Saddam Hussein membina kekuatan Iraq hingga mampu menggerunkan Israel tetapi apa yang berlaku.....kita disogokkan dengan penipuan barat....lihat bagaimana Iraq dihancurkan sehingga terlalu lemah sekarang ini...........Israel tersenyum bangga...........
Sekarang ni dok tengah gila nak hancurkan Iran pula sebab Iran berani menentang Israel........Adakah kita nak tengok sebuah lagi negara Islam dihancurkan demi agenda ISRAEL KEPARAT.....................
WAHAI SAUDARAKU...........marilah kita ikut slogan kartun WONDERPETS tu......."APA YANG PENTING?".................."KERJASAMA"................kembalilah kita kepada perpaduan, ukhwah yang pernah dibentuk satu ketika dahulu...sejarah pernah membuktikan bahawa perpaduan pernah menjulang agama Islam seantero dunia, tetapi jangan pula kita lupa, sejarah pernah juga membuktikan bahawa perpecahan, persengketaan jugalah yang telah menyebabkan agama Islam dihina,dicerca,ditindas.................

1 comment:

Post a Comment