Wednesday, May 19, 2010

BOla SEpak MAlaysia



Rasa2nya dah hampir 30 thn klip video ni...........aku pun takde lagi masa ni tapi aku tumpang bangga kerana Malaysia mampu untuk menggerunkan lawan masa tu........Bila lagi rasanya aku mampu nak tengok kehebatan camtu...kenapa agaknya bola sepak kita teruk sampai ke peringkat sekarang??? Nak kata tak canggih, stadium Malaysi lagi hebat dari stadium di Vietnam.....nak kata tak cukup gaji rasanya gaji player bola ni lagi banyak dari gaji pengajar cam aku ni.......nama2 seperti mokhtar dahari, santokh singh, soh chin aun dan r. arumugam cukup glamor masa tu.........
cuba kita tengok ada iklan MAXIS terbaru dalam TV skrg ni citer pasal soh chin aun.....tak rasa jeles nak jadi camtu ke.....cuba dengar kata2 nya dlm iklan tu........................
Pernah aku tengok satu dokumentari pasal player bola malaysia dulu2......katanya dulu gaji tak banyak mana pun...layak main kat sukan olimpik pun takde pe....semuanya terpaksa berkorban demi untuk negara....semangat tu beb....cuba tengok sekarang, sikit2 duit, takde ganjaran main alai-balai...apa citer ni????
takde langsung semangat untuk negara.....harap jersi je sama brand BRAZIL, player dunia buat stail rambut, kita pun nak buat....player dunia main pakai kepala otak, kita main pakai kepala lutut......
aku ni bukan nak menghina, main bola pun lebih kurang je, tapi kepada player bola Malaysia, tanggungjawab main untuk negara bermaksud membawa maruah tau...kalau semangat je tinggi, main hancus tak guna jugak.....masing2 ada keje kan, jadi buat keje masing2......kalau dah keje main bola, main elok2, kata profesional.........
TOLONGLA berlatih betul2, main elok2.....aku ni sebagai peminat bukan tak nak sokong, tapi dah meluat nak tengok cara team Malaysia main............mungkin ada orang suka kot????
harap2 klip video ni jadi pembakar semangat bukan setakat nak bangga dengan kejayaan dulu je......MALAYSIA BOLEH

No comments:

Post a Comment

Bookmark and Share