Monday, May 17, 2010

ALAHAI......bangsaku MELayu.....



video klip ni memang menjadi klip kegemaran aku dari masa Tun melafazkannya pada persidangan UMNO dulu......ini bukan nak bercerita tentang politik, tetapi ini berkaitan dengan bangsaku MElayu......cuba kita lihat situasi sekarang....DIMANAKAH BANGSA MELAYU DI TANAH MELAYU?????? dari segi pegangan ekonomi, kita agak ketinggalan....dari segi pendidikan, kita agak ketinggalan, cuma yang boleh dibanggakan adalah dari segi masalah sosial dan keruntuhan akhlak, makin meningkat dari hari ke hari....boleh dikatakan dari sudut penagihan dadah, lumba haram, seks bebas, pembuangan bayi.....bangsa kita menduduki Ranking teratas, tak tergugat pun.....ADAKAH INI YANG KITA NAK?????
Hang Tuah pernah berkata, "TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA" tetapi aku rasa kalau Hang Tuah masih hidup lagi hari ini, dia akan menyesal sebab kata camtu dulu, dia pun rasanya meleleh air mata tengok bangsa melayu sekarang...........
wahai anak bangsaku......lupakah kamu satu masa dahulu kita pernah terlalu lama dijajah.........lupakah kamu satu masa dahulu kita hanya layak menjadi hamba.....lupakah kamu akibat persengketaan sesama bangsa la yang menyebabkan kita menjadi haprak.........adakah kita hendak menjadi seperti itu kembali dan mengkhianati perjuangan pejuang2 bangsa yang mempertaruhkan segalanya termasuklah nyawa sendiri untuk kesenangan kita sekarang......
tak salah untuk kita menyokong mana2 parti politik yang kita rasakan betul tetapi satu perkara yang mesti menjadi keutamaan kita iaitu KELANGSUNGAN BANGSA MELAYU...janganla disebabkan perbezaan fahaman politik, kita berpecah belah, secara tidak langsung ini akan melemahkan bangsa kita sendiri......ambil la contoh rakyat Palestin, bergaduh sesama sendiri, negara tergadai.....ISRAEL tersenyum......
AYUHLA anak bangsaku......kembali balik kepada ajaran Islam....itu je asasnya...sekiranya tapak yang kita berdiri tu dah kukuh, buatla apa pun, susah untuk diruntuhkan, fikir-fikirla anak bangsaku...............................................

No comments:

Post a Comment